fredag 13. mars 2009

Modul 2 - oppgave 7

Jeg har tidligere jobbet med testerverktøyet til it’s learning, men ikke test 2.0 verktøy. Da jeg startet arbeidet med testen hadde jeg ei forestilling om at dette skulle gå nokså greit m.h.t. verktøyet. Slik ble det ikke (se blogg angående problemer vi møtte på underveis i arbeidet med testen)

Lærestoffet som var knyttet til modulen gav meg mye nyttige læring som jeg ser i dag er nødvendig å tenke gjennom når en skal lage en test. Jeg ser at det er viktig å lage spørsmål som er slik form og innhold at de måler det en er ute etter og at helheten omkring testene til sammen fører til ønska måloppnåelse

Tilbakemelding på testen (se blogg)

Oppsummering.
Jeg tror at test 2.0 verktøyet er et verktøy som gir rom for mange muligheter og absolutt har potensialet, men da må feil og mangler rettes opp. Jeg sitter egentlig igjen med at verktøyet egner seg lite til bruk i realfagene og er veldig krøllete og tidkrevende å bruke når testene skal inneholde mye algebra, tall, benevninger og figurer.

1 kommentar:

Unknown sa...

Vi får bare håpe at støtten for matematiske tegn etc blir bedre etterhvert. Det er mange fag som trenger god støtte på dette området, så jeg tipper at det kommer.